Carrefour, het boeltje dat jullie supermarkt noemen.

Vanwege het vooralsnog ontbreken van kleine bengels, brengen Ine en ik af en toe een groot deel van onze zaterdag platliggend in bed of in de zetel door. Het is dus een absolute zege dat de Carrefour op het Zuid ook op zondag open is. Zo, het is eruit. Goeie call, Carrefour! Eens om de paar weken bezoek ik op zondagmiddag het rommelboeltje dat jullie een supermarkt noemen.


Hieronder het verhaal van een ietwat verzuurde twintiger (zaterdag was het 3:00u) die op zondag boodschappen moet doen voor een hele week. Voor de volledigheid: meestal doen we inkopen bij AH.

Na het inrijden van de ondergrondse parking, neem ik de lift naar boven. Die doet trouwens bovennatuurlijk lang over 1 verdieping. Na een halve eeuwigheid kom ik boven, maar er zijn geen winkelkarretjes meer. Ik neem uiteraard de trap terug naar beneden. Hallelujah, er zijn nog karretjes in de ondergrondse parking. Fuck, geen 50cent of 1 euro meer. I know, het is mijn eigen schuld. Maar jullie moeten dat oplossen. Waarom? Omdat jullie concurrenten dat ook doen. Terug naar boven, zonder kar. Ik moet vervolgens 5 minuten wachten op een erg vriendelijke dame die een “special made” muntje voor me gaat zoeken. Eindelijk! terug beneden, kar unlocked. Een kar noemen jullie dat?! Dat ding maakt meer lawaai dan jullie irritante sfeermuziek en er een bocht van 40° nemen is fysiek onmogelijk.

Alles gevonden en me voor de rest niet meer geërgerd. Behalve aan die vuile en lelijke vloer van jullie (Who the fuck heeft die ooit gekozen?). Terug beneden in de parking met een volle kar. Bestemming: de koffer van mijn wagen. Omweg: 100m met dat onding vol boodschappen omdat iemand het een goed idee vond om plastic verkeersdrempels te plaatsen in de parking. Met een normaal werkende winkelkar had ik deze hindernis misschien kunnen nemen. I tried.

De supermarkt is een industrie waar Delhaize, Carrefour, AH, Lidl en Colruyt voor een groot deel exact hetzelfde doen: Mensen kopen er eten en drinken. Je kan je onderscheiden van de concurrentie door goedkoper te zijn. Lidl en Colruyt zijn daar mooi in geslaagd. Delhaize probeert al jaren met wisselend succes kwaliteit te claimen. Als je geen duidelijke positie durft of wilt  innemen, zorg er dan in godsnaam voor dat al de rest in orde is. Het is de optelsom van kleine ergernissen die in jullie fijne business het verschil maakt.

Tip: nodig een bende zure Vlaams Belangers uit om de dag na een verkiezingsoverwinning van Groen hun boodschappen te doen in jullie leuke winkel. Noteer alles waar zij niet blij van worden en los het op. Dan heb je het meeste wel gecovered.

het zelfs voor reclamenormen irritante figuurtje Hyp? Mijn gok is dat het ene voor de Carrefour markets is, en het andere voor de hypermarkten. Waarschijnlijk zijn dit voor jullie 2 logistiek compleet verschillende afdelingen, en hebben jullie hiervoor een apart legertje brand managers. Maar in het hoofd van jullie consumenten bestaat dat onderscheid niet. Denken jullie nu echt dat er ooit iemand heeft gezegd “Schat, gaan we vandaag naar de Carrefour hypermarkt, of naar de Carrefour market”?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *